?

Log in

No account? Create an account
an124

mil_avia


Авиация & Aviation

Гражданские и военные / CIV and MIL


Previous Entry Share Next Entry
Новая Agusta AW189 в Сочи
an124
mil_avia
Уже месяц как Флайтрадар показывает в аэропорту Сочи (AER)  новый итальянский вертолёт Agusta Westland AW189 с тестовым бортовым номером I-RAIQ .

Путём поиска в инете удалось раздобыть фото этой вертушки[у споттеров Пескары]
https://www.facebook.com/PescaraSpotters
(Италия) . 19-го июля Агуста заходила туда на дозаправку из Милана .

В подписи к фото они написали, что вертолёт для Азербайджана . Пришлось их поправить.

Маршрут вертолёта с дозаправками из Милана (с завода)  в Сочи :

Милан - Пескара - Корфу (остров в Греции) - Кавала (аэропорт на другой стороне Греции) - Бургас (Болгария) - Самсун (Турция) - и непонятный заход в Анапу (421км) - Сочи (от Анапы до Сочи 271км)


AgustaWestland  - часть итальянского холдинга Leonardo (вертолёты) http://www.leonardocompany.com/en/chi-siamo-about-us/storia1_history1/la-linea-della-storia

AgustaWestland, whose activities are today part of the Helicopters Division, in 2007 celebrated in Italy the one hundred years since when the founder of the Italian branch, Giovanni Agusta, built the first biplane glider in Capua (Caserta) and in 2015 celebrated in the United Kingdom the one hundred years of the historical Yeovil plant, where Westland started its military aircraft production in 1915. In 2013, Alenia Aermacchi, nucleus of the current Aircraft & Aerostructures Divisions, celebrated its one hundred years in business; its forerunner, Nieuport-Macchi, was founded in Varese in 1913. Lastly, Torpedo Fabrik von Robert Whitehead, the ancestor of WASS, whose activities merged into the Defence Systems Division, started manufacturing torpedoes in Fiume in 1875.

Recent Posts from This Journal